Vila i frid älskade Doris

Märkte på tidiga eftermiddagen att min ena råtthona inte var som hon skulle. 
Hon bara låg där och sov och sov och sov, hon kom inte och hälsade som hon brukade. 
Jag tog upp henne och hon var så lätt. Hon hade tappat massor med vikt. 
 
Lade henne i sjukbur i en varm handduk. Ett tag trodde jag hon skulle bli bättre, hon började äta lite och drack vatten och nafsade som hon brukade göra, så jag återförde henne till Dolly. 
Hon hoppade upp på gallret och var nyfiken som hon brukade. Började slappna av.
 
Men sen såg jag henne ligga där apatisk igen så jag flyttade ut henne till sjukburen igen. 
Sen efter några timmar så lade jag henne i handduken i soffan bredvid mig, smekte henne lite, baddade hennes panna med lite vatten och försökte lirka in en droppe i hennes lilla mun.
Satt hela kvällen och halva natten innan hon tog sitt allra sista andetag. 
 
Åh älskade Doris, du var bara året gammal. Vad hände? Matte saknar dig av hela sitt hjärta och att inte se din och Dollys råtthög mer gör ont. 
 
Men jag tror att du är på ett bättre ställe nu, hos Jesus <3 Du får festa på massa goa grönsaker, frukter och framför allt chips och drops som du älskade. 
 
Men en sak vet jag: jag kommer alltid älska, minnas och sakna dig. 
 
VILA I FRID DORISGUMMAN <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Flinck <3

Jag väntar vid min stockeld medan timmarna skrida...sen reser jag mig igen ;)

RSS 2.0