Annorlunda dag...

Det kan man minst sagt säga. 
 
Cirka tjugo över sju var jag i restaurangen på jobbet och hjälpte till att ta ner stolarna. 
Då såg jag hur det regna, åska och blixtra ute.Oj oj... 
Sen skulle jag gå ner och dammsuga gröna mattan på ts - alltså där vi har utemöblerna. 
Då säger min arbetskamrat...Lisa Lisa, kolla det är vatten.
Fattar nada, ser nada... 
Men till slut ser jag. Det bara forsar in vatten från taket ner på ts och saluhallen... 
Alla bara flockas där. 
 
Sen blire info i markan - personalmatsalen + frukost. 
en halvmeter vatten i hela undervåningen. Oj oj...
Nu måste vi fösa ut allt vatten så det blir skrapor, moppar, skyfflar och borstar och vi börjar fösa ut vatten. Och det är ju inte preis lite vatten heller... nej då det tar ju ALDRIG slut. 
Vi håller på heeeela dagen lång. Tiden går apfort.... 
 
Läser på nätet att coop, biltema, citygross och ryhov är drabbat också. Jisses... helt galet. 
ÖVERSVÄMNING lixom. Det är ju sånt som bara händer på andra ställen. 
 
Jaja, till slut slutar jag jobbet och så går mamma och jag på a6 lite. Och käkar. 
Meningen var att vi skulle käkat på ikea men vi hade stängt idag så det blev lite svårt. 
SÅ vi åt fläskfile, stekt potatis oh beasås på Majoren på a6. Mycket gott. 
Shoppade en hel del... hårfärg, naglar, lite på hemtex och så på öb sen också. Svampar och sånt.
 
Gick sen bort till konsum och handla fredagsmys, färgade håret två gånger, satte på mig lösnaglarna och så blev det kväller. 
Kollar nu på Änglar och demoner. Bra film :) 
 
Sån dag. Man kommer nog drömma sött inatt. HAHA om översvämningar.. eller nåt
 
Kram på er :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fru Flinck <3

Jag väntar vid min stockeld medan timmarna skrida...sen reser jag mig igen ;)

RSS 2.0